
Birinci döngünün uygulama aşaması sekiz hafta sürecek şekilde Türkiye’deki bir meslek yüksekokulunun bilgisayar teknolojisi programında öğrenim görmekte olan 29 önlisans öğrencisi ile yürütülmüştür.

Tasarım aşamasında analiz aşamasından elde edilen verilerin çözümlenmesinden ve alanyazından yararlanılarak mevcut nesne yönelimli programlama dersi Morrison, Ross ve Kemp öğretim tasarım modeli ışığında oyun geliştirmeye dayalı öğretim stratejisini temel alacak şekilde yeniden tasarlanmıştır. İlave olarak analiz aşamasında öğrencilerin derste geliştirmek istedikleri yazılım projesi ve oyun türleri nedenleriyle incelenmiştir. Birinci döngünün analiz aşamasında daha önce nesne yönelimli programlama dersini almış ve okullarından mezun olmuş 59 katılımcı ile nesne yönelimli programlama dersini vermekte olan altı öğretim elemanından veriler toplanarak mevcut dersin sorunlarının detaylı bir şekilde tespit edilmesi sağlanmıştır. Birinci döngü analiz, tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içerirken ikinci döngü tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içermiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı mevcut Nesne Yönelimli Programlama dersinin sorunlarının tespit edilmesi mezun öğrencilerin, uzmanların ve alanyazındaki çalışmaların önerileri ışığında mevcut dersin oyun geliştirmeye dayalı öğretim stratejisini temel alarak yeniden tasarlanması geliştirilen dersin uygulanması ve bu süreçte yaşanan deneyimlerin raporlanması olarak belirlenmiştir.īelirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda bu tez çalışması, iki araştırma döngüsünü kapsayacak şekilde tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında araştırmacının kendisinin vermekte olduğu Nesne Yönelimli Programlama dersinde yaşanan sorunları en aza indirebilmek ve dersin verimliliğini artırabilmek için oyun geliştirmeye dayalı programlama öğretiminin mevcut derse bütünleşmiş edildiği bir eylem araştırması yürütülmüştür. Bu stratejide öğrenciler yazılım mühendisliği yöntem ve tekniklerini oyun geliştirme projeleri vasıtasıyla deneyimlemektedir. Oyun geliştirmeye dayalı öğrenme stratejisi, öğrencilerin oyunlara karşı olan ilgilerini sıfırdan bir oyun geliştirmeye veya mevcut bir oyuna eklentiler yapmaya yönlendirerek programlamayı öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. They found our web portal to be useful in practicing and learning to use the methods to perform various mathematical operations. We evaluated VedicViz with 20 volunteers, who were in their high school education level. The web portal also provides visualization that enables learners to compare and contrast the mental mathematics based approach with the traditional methods for various inputs and operations. Therefore, we propose VedicViz, a web portal that provides dynamic visualization of mathematical operations such as addition, multiplication and square root calculation, based on techniques in Vedic Mathematics. However, there is a lack of technical tools which tackle mental arithmetic concepts and provide aid in the teaching of these topics to school students. Vedic Mathematics is one such set of techniques for mental computation. Apart from conventional mathematics, systems such as mental arithmetic involve techniques for rapid calculation without the use of any computing tools and hence have been used in developing computational competence among students. Researchers have leveraged visualization to teach conventional mathematics some examples being spatial and origami visualizations.
#Greenfoot add object to world from actor how to
This video shows you how to make an animated GIF move in your Greenfoot world.įinish up by adding a label and setting up your actors so they will still be in the world the next time you start up the scenario.Augmenting teaching with visualization can help students understand concepts better. Take a look under the hood of the FatCat scenario to see how its animations are made. This video shows you how to resize an image to make it fit the background. This video shows you how to make a brand new scenario and add images from the web for your World's background and your Actor.įor you background image, you can use an image from the web, an image you created with a paint program, or an image you drew with the turtle in one of the turtle exercises.



By the end of the series, you'll be able to create a world with text and a working animated GIF.
#Greenfoot add object to world from actor series
This page has a series of videos that show you how to add images to your project.
